Textele, fotografiile si planurile din aceste pagini sunt rezultatul a foarte multe ore de munca. Pot fi utilizate exclusiv pentru uz personal iar pentru folosirea in alte scopuri va rog sa ne contactati.

Statie carbuni


Vollmer

O firma care produce kituri pentru modelismul feroviar ce mie-mi vin “manusa” sau poate m-am obisnuit cu ele.

Cod 5719 este o instalatie pentru alimentat cu carbuni locomotivele cu abur.
Nu este spectaculoasa din punct de vedere al complexitatii si al dimensiunilor.
Se preteaza foarte bine pe o macheta sau modul semifunctional reprezentand o gara mica cu cateva linii, o remiza cu unul sau doua locuri, alaturi de o coloana hidraulica si o cladire mica a unei statii de provincie.

Cutia kitului arata atragator parca indemnandu-te sa cumperi iar instructiunile de montaj sunt explicite.
Piesele, dintr-un plastic moale usor de prelucrat, nu sunt asezate pe rame ci prinse radial. Surpriza facuta de Vollmer o constituie balustrada si lantul macaralei care sunt facute din metal.



Patit fiind cu alte kituri, cand eram mai invatacel, am trecut direct, dupa debavurare, foarte putina debavurare, la vopsirea pieselor...



...si la imbatranirea acestora nedesfacute de pe suport.



Dupa uscarea vopselei am trecut la asamblarea lor.
Aceasta se face usor, componentele se potrivesc foarte bine.
Pentru solidarizare am folosit adeziv Revell.

Gospodaria de carbuni
Stalpi si laterale



Elementele de rezistenta



Postamentul macaralei si balustrada metalica


Macaraua si cupa de incarcare, o instalatie integral manuala, si putina uzura in interiorul gospodariei de carbune avand in vedere ca m-am hotarat sa nu umplu ochi padocurile.



Reprezentarea carbunilor a fost singura dezamagire a kitului asa ca m-am hotarat sa-i fac de la zero. Am facut incarcaturi, inclusiv pentru cupa, din nisip fixat cu aracet pe polistiren expandat. Dupa uscarea aracetului am vopsit “gramezile” cu negru si le-am pus pe fiecare la locul lor.



Statia de incarcat carbuni pregatita sa-si gaseasca locul pe macheta.


Text: Robert Tanasa
Editare: FloS
Foto: Robert Tanasa

Free Blog Counter