Textele, fotografiile si planurile din aceste pagini sunt rezultatul a foarte multe ore de munca. Pot fi utilizate exclusiv pentru uz personal iar pentru folosirea in alte scopuri va rog sa ne contactati.

SINAIA, 230.039

inapoi la REPORTAJE

1C-h2 (P8) reprezinta probabil cel mai reusit proiect de locomotiva realizat in Germania.
Prima masina a iesit pe portile uzinelor Schwartzkopff in anul 1906, fiind construita in peste 3500 de exemplare pana la incetarea productiei.
A fost destinata in special remorcarii trenurilor de pasageri datorita vitezei de varf ce depasea 85 km/h.

Ca despagubiri de razboi, in 1919, intra in Romania primele locomotive 2C-h2 cu tendere 2’2’T21 fiind incadrate in seria 230.000 conform sistemului CFR.
Printre ele si locomotiva P8 ce va purta sub sigla CFR numarul 230.039.

Deovedindu-si calitatile de adaptabilitate la conditiile romanesti locomotiva este comandata pentru CFR la diferite uzine din strainatate.
Pe portile "Uzinelor de Fer si Domeniile din Resita S.A." si "Uzinele N.Malaxa, Bucuresti", incepand cu anul 1939, ies si sunt livrate CFR-ului 230 de exemplare.

Dupa ce a servit CFR-ul timp de peste 60 de ani, 230.039 se retrage din serviciu in 1983.
Flacarile aparatelor oxiacetilenice o ocolesc cu indarjire astfel ca nu ajunge la fier vechi iar in 2007 pleaca la drum pentru a fi expusa intr-una din statiile de pe Valea Prahovei.

Sinaia, resedinta de vara si leagan al Regilor Romaniei.
Aici s-a nascut la 25 octombrie 1921 Regele Mihai I al Romaniei.

Oras, cu o istorie bogata si uneori zbuciumata, cu constructii care mai de care mai frumoase si mai impunatoare.
Castelul Peles si Cazinoul, poate cele mai cunoscute constructii, Manastirea Sinaia cu un farmec aparte care poarta si ea pe umeri istoria veacurilor si nu in ultimul rand Gara Sinaia martora evenimentelor derulate mai bine de un secol.



Gara unde oprea Orient Express.
Gara Regilor si Sefilor de Stat.
Gara pe peronul careia se afla o placa comemorativa in amintirea Primului Ministru roman I. Gh. Duca asasinat in anul 1933.
Gara unde o sa fie expusa spre bucuria noastra 230.039.


Locomotiva surprinsa de prima zapada din noiembrie 2007 pe liniile statiei Sinaia asteptand cuminte sa-si ocupe locul.



La nicio luna de la aceste imagini incepe punerea pe noul amplasament al masinii.
O desfasurare de forte impresionanta pentru cei neobisnuiti cu astfel de operatiuni.


Agitatie in jurul locomotivei si tenderului pentru lucrarile pregatitoare.
Desprinderea tenderului de locomotiva.



Gata pentru imortalizarea mutarii



Locomotiva are intaietate




Tenderul



Si uite asa 230.039 isi ocupa locul pe o linie amplasata spre capatul Y al statiei, iesirea spre Brasov.


Asta nu inseamna ca lucrurile se opresc aici.
A urmat revopsirea locomotivei, completarea bielelor si a altor elemente lipsa si arata ca noua.
Daca ar functiona ar fi fost inchis cercul.




Este bine ca primul P8 ce a luat Drumul de Fer romanesc in roti este expusa intr-o statie si nu in orice statie.
Este bine ca o mana de oameni, pierduti in necunoscut pentru marea majoritate, s-au luptat, da asta este cuvantul, ca noi sa ne bucuram de frumoasa locomotiva cu abur.

Ne inclinam in fata lor si le multumim.

inapoi la REPORTAJE
Text: LDH
Editare: FloS
Foto: FloS si Michael.




Free Blog Counter