Textele, fotografiile si planurile din aceste pagini sunt rezultatul a foarte multe ore de munca. Pot fi utilizate exclusiv pentru uz personal iar pentru folosirea in alte scopuri va rog sa ne contactati.

VT 137 Gutzold, Reparatii si Modificari ( I )

. inapoi la ATELIER

Modelul automotorului VT 137 produs de Gutzold are o varsta apreciabila fiind fabricat pe la inceputul anilor 70.

Este o masina care mi-a placut de cand am vazut-o poate si din cauza faptului ca aduce cu automotorul seria 78-1000 produs de Malaxa. Am spus “aduce” deoarece diferentele sunt notabile.


Gutzold a scos si versiunea cu trei vagoane fapt care a condus la greseli de pozitionare a usilor la modelul cu doua vagoane. Usile de acces din zona burdufului sunt doar pe o parte ceea ce este fals comparativ cu realul.
La acea vreme Gutzold nu a reusit sa rezolve problema fustei de deasupra boghiului astfel incat pentru a lua curbele a trebuit sa o faca solidara cu acesta. Total inestetic.



Pe parcursul timpului i-au fost aduse cateva imbunatatiri, astfel ca acuma beneficiaza de lumini alb/rosii in functie de directia de mers.
Din pacate luminile sunt cu becuri care consuma destul de mult iar motorul, generatie foarte veche, la fel.
In rest este exact asa cum a fost cumparat, motor original, roti din aluminiu la boghiurile purtatoare si burduf din metal, cu exceptia vopselei care a mai inceput sa se stearga pe ici pe colo.



Motorul este principala cauza a interventiei.
Nu pune in miscare masina decat atunci cand este alimentata cu tensiune de peste 10 V si are o plecare ca din pusca.
Deranjat de acest lucru, daca era doar un model de vitrina nici nu luam in seama, m-am apucat de lucru:

Demontarea in partile componente. Izolatiile pe lamele sunt puse pentru a verifica functionarea motorului fara lumini. Rezultatul a fost acelasi. Da-i 10 V si merge.


Motorul original si cel care il va inlocui, motor cu trei poli de la un model Bachmann.
Solutie provizorie pana la procurarea unui motor cu cinci poli si volanta desi cineva spunea “orice este provizoriu este definitiv”.


Daca tot l-am demontat prima operatie este curatarea cu apa calduta si sapun a caroseriei(era cam murdara) fara a folosi burete.

Inainte...


...si dupa spalare


Nu-i asa ca este alta imagine?
Greseala de fabricatie cu usile nu a iesit.
Ca sa indepartati apa ramasa dupa spalare tamponati cu un material foarte bun absorbant de tip prosop.

. inapoi la ATELIER
Text: LDH
Editare: FloS
Foto: LDH


Free Blog Counter