Textele, fotografiile si planurile din aceste pagini sunt rezultatul a foarte multe ore de munca. Pot fi utilizate exclusiv pentru uz personal iar pentru folosirea in alte scopuri va rog sa ne contactati.

Macheta "Lipanesti Halta" ( I )

. inapoi la ATELIER

Visul oricarui pasionat de modelismul feroviar este realizarea unei machete functionale care, probabil, pe langa colectie inseamna implinirea unui vis. Lovindu-ma de factorul spatiu si plictisit, la propriu, de machetele cu linii intortocheate ce trec unele peste altele fara nicio logica reala, doar logica functionalitatii, mi-am indreptat privirea spre altceva, altfel de macheta. De mult aveam in gand sa fac un modul de gara foarte simplu cu una sau doua linii, cladirea statie, o trecere la nivel cu sau fara bariera, un canton, ceva pomi, iarba si cam atat. Recunosc ca ma gandeam la reactia colegilor si prietenilor mei cand vor vedea ce am facut si nu prea arata bine in scenariul meu.

Asa am inceput articolul dedicat planurilor pentru Halta Lipanesti.

Deoarece de la vorbe la fapte nu sunt necesari multi pasi ci doar dorinta de a face ce ti-ai propus iata ca m-am hotarat ca este cazul sa construiesc un modul functional. Modulul, cu dimensiunile in plan 122 cm x 61 cm, va cuprinde cladirea statiei, castelul de apa, o coloana hidraulica, rampa si vegetatie.

Cladirea statiei

Scara de constructie 1:87 iar dimensiunile cladirii, L x l x h, sunt 142 x 70 x 69 mm.

Planurile sunt in format PDF la rubrica “Planuri” asa ca am pregatit cele necesare: hartie autocolanta A4 pentru a tipari peretii cladirii, adezivi solizi si lichizi dintre cei mai banali – aracet si lipici pentru hartie, o foarfeca, cutter si lame pentru cutter, creion, liniar, echer si nelipsita guma:


Prima operatie a fost sa iau imaginea PDF cu desfasurata peretilor si sa o tai astfel incat sa-mi incapa toate vederile fatadelor pe formatul A4.
Tiparirea a fost floare la ureche:


Peretii vor fi facuti din carton de 1 mm grosime ce se poate procura de la magazinele de profil.
Pregatirea cartonului si aplicarea autocolantului A4 sunt foarte usor de realizat dar trebuie avut grija ca hartia sa fie bine intinsa pe carton si fara cute:



Urmeaza partea cea mai dificila din aceasta etapa a constructiei.
Taierea si decuparea golurilor.

Daca taierea perimetrala nu pune probleme decuparea este putin mai complicata. Necesita utilizarea unui cutter la care lama sa nu aiba joc si sa fie foarte ascutita.
Am folosit o combinatie de cutter pentru birou si lama unui cutter profesional si rezultatul este pe masura.
Se incepe intotdeauna cu decuparea golurilor, cele mai mici goluri, si dupa ce terminam trecem la taierea conturului.
Suportul pe care se taie cartonul nu trebuie sa fie fibros (scandura din lemn) deoarece sigur cutterul nu o sa urmareasca linia ci fibra lemnului.

Primele decupaje:


Avem golurile ferestrelor si usilor decupate:


Peretii gata de premontaj:


Asezarea peretilor conform desfasuratei acestora din desenele PDF pentru o prima verificare:


Un premontaj ca sa vedem cum o sa arate viitoarea constructie.
Fatada principala – de la peron si fatada secundara – spre sat:


continuare: Macheta "Lipanesti Halta" ( II )
. inapoi la ATELIER

Text: LDH
Editare: FloS
Foto: LDH


Free Blog Counter