Desi nemtii au dat dovada de lipsa de inspiratie cand si-au botezat majoritatea automotoarelor pe boghiuri VT137, iata ca mai apar si exceptii.
Este vorba de automotorul SVT 137, automotor compus din trei vagoane de clasa a II-a, corespondentul cl. I de astazi.
Motorul avea doua vagoane motorizate si un vagon nemotorizat, toate pe cate doua boghiuri, nu precum "clasicul" 137 aerodinamic ce avea boghiu comun intre vagoane.

SVT137 compus din doua vagoane:
http://www.railfaneurope.net/pix/de/museum/Alstom-LHB/SVT2_lhb.jpg
Vagoanele de cl. a II-a, asa cum am spus, aveau scaunele din plus, restaurant, aer conditionat...ce mai, tot confortul necesar la care se adauga compartimentarea.
http://www.railfaneurope.net/pix/de/museum/Alstom-LHB/SVTi1_lhb.jpg
Postul de conducere
http://www.railfaneurope.net/pix/de/museum/Alstom-LHB/SVTcab_lhb.jpg
Vagonul restaurant
http://www.railfaneurope.net/pix/de/museum/Alstom-LHB/SVTrest_lhb.jpg
Bucataria
http://www.railfaneurope.net/pix/de/museum/Alstom-LHB/SVTkit_lhb.jpg
Iata cateva date constructive ale variantei cu trei vagoane:
Type nr: SVT 137 153-154, 233-234
vanaf 1970(DR) 183.2
Bauart: Leipzig
Betriebsgattung: BC8vT
Skizzenblattnummer: BCPwPostK8vT-34
In service: 1935-36
Manufacturer: LHW
Axle layout: B'2'2'B'/2'Bo'Bo'2
(SVT 137 233-234)
Gauge: 1435 mm
Length: 60,150 m
Weight: 124 t
Traction: Dieselhydraulisch (SVT 137 233-234)
Dieselelektrisch (SVT 137 153-154)
Dieselmotor:
Aantal: 2
Fabrikant: Maybach
Vermogen: 442 kW
(bij 1400 tpm)
Speed: 160 km/h
Number of seats: 30 1ste klas
109 2de klas
vanaf 1970(DR) 183.2
Bauart: Leipzig
Betriebsgattung: BC8vT
Skizzenblattnummer: BCPwPostK8vT-34
In service: 1935-36
Manufacturer: LHW
Axle layout: B'2'2'B'/2'Bo'Bo'2
(SVT 137 233-234)
Gauge: 1435 mm
Length: 60,150 m
Weight: 124 t
Traction: Dieselhydraulisch (SVT 137 233-234)
Dieselelektrisch (SVT 137 153-154)
Dieselmotor:
Aantal: 2
Fabrikant: Maybach
Vermogen: 442 kW
(bij 1400 tpm)
Speed: 160 km/h
Number of seats: 30 1ste klas
109 2de klas
http://www.dbtrains.com/en/trainsets/epochII/SVT_Leipzig
Modelul prezentat mai jos este al motorului SVT 137-856 DRB, Ep.IIc.
Un model foarte frumos colorat crem/albastru, o combinatie exceptionala de culori.
Vulturul imperial de pe bot este in relief.

Este un model produs de Liliput.
Are lumini directionale alb/rosu in functie de sensul de mers. In bunul obicei al celor de la Liliput o gramada de accesorii in pungulita: stergatoare de parbriz, bare, placute cu parcursul, etc.
Functioneaza ireprosabil si ... nu are nevoie de decodor de sunet. Motorul imita destul de bine zgomotul unui diesel.
Detaliat pana la functionarea prizelor de aer ale motorului care se pot roti in functie de directia de mers, compartimentare interioara, inscriptii deosebite si cuple automate foarte bine reprezentate (Ce bine ar sta pe automotorul Malaxa).
Cuplarea vagoanelor se face prin intermediul burdufelor de intercomunicare care sunt un adevarat sistem de cuplare apropiata.

Un singur minus. Nu are iluminare interioara desi ar fi meritat din plin aceasta optiune.

Automotorul face parte din colectia prietenului meu Amiel.
Text: LDH
Editare: FloS
Foto: LDH