Textele, fotografiile si planurile din aceste pagini sunt rezultatul a foarte multe ore de munca. Pot fi utilizate exclusiv pentru uz personal iar pentru folosirea in alte scopuri va rog sa ne contactati.

RHEINGOLD

. inapoi la MODELE 1:87

Un nume cu rezonanta istorica, un tren la fel de celebru ca multe altele cu o istorie scurta, dupa unii, lunga dupa altii.

Inainte de a incepe povestea doresc sa spun ca acest material este scris impreuna cu prietenul meu DRG garnitura de colectie fiind a lui.

Privind macheta trenului aflata pe unul din rafturile vitrinei unde asteapta ca diorama sa fie functionala pentru a-si mai dezlipi, la propriu, sabotii de frana de pe roti poate nu te impresioneaza prea mult. Vazuta de aproape, remarci acuratetea detaliilor, faptul ca vagoanele stau burduf in burduf, interiorul amenajat al acestora si nu in ultimul rand ca reprezinta macheta unui tren real ce a circulat cu multi ani in urma.

RHEINGOLD (Rinul de aur) are numele preluat, zice legenda, de la opera “Das Rheingold” scrisa de Richard Wagner in 1869.
http://www.rig-bahn.jp/db-page/erheingold-1.htm

Creat de catre Germania ca o contrapartida la trenurile Orient Expres acesta lega Olanda de Elvetia cu traversarea Germaniei, pe valea Rinului, pe o ruta ce insuma 662 Km. Pasagerii veneau cu vaporul de la Harvich la Hoek van Holland, o localitate situata in apropierea Roterdamului, unde se imbarcau in elegantul si luxosul tren.
Plecat din Olanda parcursul trecea prin Duisburg - Dusseldorf - Koln - Mainz - Mannheim - Karlsrue - Baden Baden - Freiburg, pe teritoriul Germaniei, dupa care trecea in Elvetia si ajungea in statia terminus Basel.

Tractat in Olanda de locomotivele cu abur 3700, 3800 si 3900, in Germania de BR18-3, BR18-4, BR38 si din 1930 de BR01, in Elvetia de locomotiva electrica Ae 4/7 parcurgea intregul traseu in 11 ore.
Prima aparitie in lume a Rheingold-ului a avut loc la data de 15 mai 1928 cand doua garnituri complete plecau simultan din Hoek van Holland si Basel trenurile purtand numerele FFD101 si FFD102.

A fost in serviciu intre anii 1928 si 1938.

O garnitura completa este compusa din cinci vagoane: un vagon de bagaje, doua vagoane de cl. I si doua vagoane de cl. a II-a.

Vagoanele de clasa Pullman vopsite in albastru si crem aveau toate inscrisurile cu litere aurii. Erau vagoane de o constructie speciala de 23,5 m, asezate pe doua boghiuri si au fost produse de catre firmele germane: Wegmann, Credee, Westwaggon si Gorlitz. Copiind, poate, moda vremii interiorul acestora a fost imaginat de catre designeri celebri fiind unele dintre cele mai luxoase vagoane.

Am scris mai sus ca vagoanele erau de o constructie cu totul si cu totul speciala.
Mai mult chiar garnitura era compusa din cinci vagoane toatal diferite din punct de vedere al functionalitatii.

Astfel:
SA4uk28
vagon de cl.I
56,6 to
20 de locuri, dotat cu bucatarie
4 bucati construite

SA4u28
vagon de cl.I
51,9 to
28 de locuri, fara bucatarie
4 bucati construite

SB4uk28
vagon de cl. a II-a
55,5 to
29 de locuri, cu bucatarie
6 bucati construite

SB4u28
vagon de cl. a II-a
52,8 to
41 de locuri, fara bucatarie
6 bucati construite

Vagoanele erau de tip salon avand si cate un compartiment iar deservirea era facuta de catre personalul de la Mitropa.

Un desen reprezentand garnitura si celebra BR18-3


O semnatura mai deosebita a modelului la scara

Din punct de vedere al alcatuirii garniturii aceasta este corecta si este formata din cinci vagoane: un vagon de bagaje, doua vagoane de Cl.I si doua vagoane de Cl. a II-a.
Fotografiile sunt facute pe macheta in lucru a lui DRG.
Este o lucrare de anvergura, ce in final, o sa fie reprezentarea la scara 1:87 a unui depou cu toate facilitatile pentru intretinerea si repararea materialului rulant.

Garnitura a circulat in formatia prezentata mai jos: vagonul de bagaje, vagoanele de Cl.I si vagoanele de Cl. a II-a spre deosebire de Orient Expres care avea la capete cate un vagon de bagaje.


Vagon de bagaje SPW4u


SB4uk28, vagon de cl. I
29 de locuri, cu bucatarie


SB4u28, vagon de cl. a II-a
41 de locuri, fara bucatarie


Gradul de detaliere al acestora este ridicat. Nu stiu ce ar mai trebui adaugat. Chiar elemente care nu se vad cand vagonul este pe linii, fiind plasate sub sasiu, sunt reprezentate.
Cuplele scurte permit acel "burduf in burduf" care confera un plus de realism modelelor.
Vagoanele, dupa cum bine se observa, sunt luminate si ruleaza impecabil.
Am avut ocazia sa le vad ruland pe intuneric "trase" de BR15 care nu avea ce cauta acolo dar fiind una din preferatele mele DRG a zis: "hai fie si asa".
Lumina la tensiune maxima este impecabila, placuta si uniform distribuita parca ar fi fost facuta cu lampi clasice cu filament.

. inapoi la MODELE 1:87
Text: DRG si LDH
Editare: FloS
Foto: LDH

Free Blog Counter