Textele, fotografiile si planurile din aceste pagini sunt rezultatul a foarte multe ore de munca. Pot fi utilizate exclusiv pentru uz personal iar pentru folosirea in alte scopuri va rog sa ne contactati.

Macheta mea 1:87 (H0) ( II )

continuare la: Macheta mea 1:87 (H0) ( I )

Dupa ce am terminat structura de baza, am definit suportul caii de rulare si am efectuat teste interminabile cu tot materialul rulant disponibil, am trecut la realizarea reliefului.

Existand mai multe metode am ales plasa de aluminiu si servetele/ziar cu aracet. Fiind relativ ieftina(plasa de aluminiu) 2,5 euro metrul patrat mi-am facut un stoc de cativa metri si am trecut la treaba.

Am inceput cu primul segment, cel mai accesibil, si am montat suportii pentru plasa de aluminiu incercand astfel sa definesc „trasaturile” viitorului munte. Plasa a fost fixata pe margini cu un agrafator – capsator folosit pentru fixarea tapiteriei la mobilier.





Cateva straturi de servetele cu aracet sunt suficiente pentru a fixa plasa si a da contur formei de relief.
Dupa uscare am aplicat fasii de ziar cu aracet si cateva straturi de servetele in aracet. Ziarul intarit confera o rigiditate sporita constructiei.



Primul segment este aproape gata, mai trebuie realizata imbinarea cu urmatorul segment, lucrare ce mai are putin de asteptat deoarece la rand este urmatorul am hotarat sa abordez partea cea mai grea a machetei – segmentul de colt.

Segmentul de colt este cel mai dificil datorita accesului si a faptului ca pe o suprafata relativ mica se gasesc 4 linii pe diferite niveluri. Zona de munte/deal strabatuta de tuneluri.


Din carton gofrat gros am decupat sectiunile de relief si le-am lipit pe structura machetei cu aracet nediluat. De-a lungul sectiunii mari am lipit o sipca de lemn pentru rigidizare si pentru a avea o baza de prindere pentru plasa de aluminiu.



Portalele au fost montate pe pozitie, montaj definitiv cu adeziv.
In colt am facut o gura de acces in caz de nevoie (deraieri) iar in mijlocul segmentului am delimitat spatiul pentru viitoarea cutie de vizita.



Am lasat sa se usuce bine lipiturile si am trecut la parte dintre module unde am aplicat plasa de sarma si cateva straturi de servetele cu aracet.



Finalizand aceasta parte am continuat lucrul in zona tunelelor si am trecut la prinderea plasei.
Cateva straturi de servetele pentru rigidizare iar dupa uscare strat de ziare pentru intarirea structurii urmat de straturile de servetele cu aracet.
Pe langa „functia” de rigidizare a structurii, fasiile de ziar cu aracet opacizeaza transparenta serveteleor aplicate peste plasa.





Datorita dimensiunilor mari am decis sa fac o cutie de vizitare ca sa pot lucra in voie si pentru accesul usor in coltul machetei.


Am construit un cadru din carton gofrat cu dimensiunile interioare ale cutiei peste care am aplicat banda adeziva folosita la reparatia gipsului carton.
Strada ce va da accesul la zona de marfuri a fost si ea configurata iar in curba a primit un zid de sprijin facut din polistiren extrudat.
Au urmat cateva straturi bune de servetele cu aracet fara sa scot „capacul” din cutie.
Dupa uscare, cu un cutter de 9 mm, am taiat stratul de servetele pe imbinari astfel incat capacul poate fi extras foarte usor.





Desi primul segment avea deja mare parte din relief terminat, nefiind multumit de rezultat, am decis sa modific un pic zona si sa aplic niste arcade de sprijin si sa maresc un pic „muntele”.


Dupa ceva munca relieful arata altfel.



Urmtoarele segmente sunt mai usor de lucrat, relieful fiind mai putin, spatiul cel mai mare fiind ocupat de linii... insa in alt episod.

(va urma)


Text: Cosmin Pasat (Cosmin78)
Editare: FloS
Foto: Cosmin Pasat (Cosmin78)

Free Blog Counter