Textele, fotografiile si planurile din aceste pagini sunt rezultatul a foarte multe ore de munca. Pot fi utilizate exclusiv pentru uz personal iar pentru folosirea in alte scopuri va rog sa ne contactati.

Macheta mea 1:87 (H0) ( I )


Intai am avut un BR 55 fara sine, fara nimic... apoi un set Piko Junior cu un oval si macaz. A urmat un set Lugoj de marfa , o E69 si tot asa.
S-a pus problema de a vedea materialul rulant mergand pe o macheta, iesind din tunele si trecand peste poduri si am facut una din sine Piko vechi pe o suprafata de 3x2m din pacate neterminata.
A trebuit sa abandonez lucrul definitiv...

Odata ce am avut posibilitatea, am inceput sa strang linii si macaze pentru realizarea unui circuit care sa ma satisfaca unde sa pot alerga in voie locomotivele si vagoanele mele.
Am ales Roco Line cu terasament si am incropit un circuit. Din pacate nu am schite si planuri ale circuitului insa din fotografii si pe parcurs o sa se vada cum arata dispunerea lor.


Razele curbelor sunt de la R4 pana la R10, incercand sa folosesc R4 cat mai putin posibil, iar acolo unde nu am avut alternativa am intercalat o R4 cu o R5 pentru a “indulci” curba.
La iesirea din aliniament, unde am avut posibilitatea, am folosit R10 si R9, apoi R6 sau R5 pentru a face intrarea in curba mai lina si a evita smuciturile vagoanelor la trecerea din linie dreapta in curba.
Avand infrastructura asigurata si parcul rulant cat de cat inchegat am trecut la infrastructura.

MACHETA

Dimensiunile totale, dictate de circuitul in L, sunt de 4,30 x 1,50 latura mare si 2,65x1,35 latura mica.
Traseu pe 2 fire (mi-m dorit mereu linie dubla), intins si intors, cu 2 bucle suprapuse astfel incat sa sparg monotonia unui circuit inchis unde locomotivele nu se intorc decat pe turnanta iar trenurile se intorc pe la capatul opus de unde au plecat...
Am impartit-o in module de 1,50x1,10 m in numar de 4 si unul de 1,35x1,15 m.
Structura este pe baza de caroiaje de 55x50cm astfel incat sa reduc greutatea si materialul folosit.
Am folosit lemn de pin si rigle de 70x12mm gata finisate.
Primul modul ...


... masoara aici, taie colo, un surub-doua, un coltar, aracet si incet, incet termin modulul intr-o zi si ma apuc de altul ...


... pana am terminat structura.

Si uite asa, dupa munca si iar munca, trec la un noul stadiu. Imi ridic liniile la un nivel mai accesibil, adica le asez direct pe module.
Asa am reusit sa-mi dau seama de viitoarea macheta.
O vedere de ansamblu, cu liniile montate provizoriu, vizualizarea amplasamentului viitorelor constructii si lucrari de arta, face mai mult decat 100 de desene si schite facute cu sau fara un program de proiectare ...



Ca sa realizez calea, infrastructura acesteia, suportul pentru linii si macaze, am luat placaj de pin de 8 mm pe care am inceput sa il marchez si sa il tai conform dispunerii circuitului.




Provizoriu (sper sa nu ramana permanent) din resturile de rigle tai pe masura cativa suporti, sprijin pentru cale, lipiti pe riglele de pin.



Ulterior am sa pun ceva mai rezistent si strang cu suruburi.
Calea decupata din placaj de multe ori nu-mi ajungea pana la marginea modulului si am fost nevoit sa o imbin, amanunt extrem de important, pentru ca daca se intampla sa fie imbinarea intr-o panta, exista riscul “ruperii” acesteia si implicit a liniei care va provoca deraieri.
Ca sa evit acest lucru am imbinat-o folosind o bucata de placaj montat sub cale astfel incat sa nu permita acesteia vreo deformare ...


... bineintele lipita cu aracet si intarita cu holzsuruburi (3x16).

Dupa ce tot traseul este inchis si are continuitate, se poate trece la rularea vagoanelor si locomotivelor pentru a detecta eventualele neajunsuri si remedierea lor inainte de a trece la fixarea definitiva a caii de rulare, modelarea reliefului pe care il voi realiza cu ajutorul plasei de aluminiu si servetele inmuiate in aracet ...


... insa despre asta,in alt episod...

O poza de asamblu a “santierului”...


... triajul subteran ...


si podul.


SECTIUNE VIDEO





Text: Cosmin Pasat (Cosmin78)
Editare: FloS
Foto: Cosmin Pasat (Cosmin78)
Video: Cosmin Pasat (Cosmin78)


Free Blog Counter