Textele, fotografiile si planurile din aceste pagini sunt rezultatul a foarte multe ore de munca. Pot fi utilizate exclusiv pentru uz personal iar pentru folosirea in alte scopuri va rog sa ne contactati.

Prelata

. inapoi la ACCESORII MACHETE

Tot din categoria accesoriilor pentru trenuletele electrice, mai bine zis pentru machetele cu trenulete electrice, fac parte si automobilele.
Nu conteaza categoria. Fie ca sunt turisme, camioane, autobuze, motociclete sau blindate acestea au farmecul lor pe o macheta.
Nu vorbim de noile car sistem care dau posibilitatea automobilelor la scara 1:87 sa evolueze pe macheta.
Fac referire la cele statice.
Acestea pot fi puse pe drumurile de pe macheta sau folosite ca incarcaturi ale vagoanelor platforma sau speciale pentru transport autovehicule.
De multe ori, datorita scarii de proportii, detaliile nu prea ne incanta si incercam sa inbunatatim modelul avut la dispozitie.
Asta am incercat sa fac cu un Opel Blitz, un camion foarte bine cunoscut, care in varianta din cutie este cu prelata din plastic destul de departe de realitate.



Urmand exemplul celor care lucreaza la scari mai mari mi-am spus ca daca la scara 1:72 se poate confectiona o prelata se poate si la 1:87.
Mai intai am parcurs fotografiile cu masina, se gasesc o gramada pe net, pentru a-mi da seama de sistemul de prindere al suportilor prelatei si de forma ei naturala.
De inceput am inceput cu suportii.
Nu am gasit sarma mai subtire si m-am multumit cu conductor de cupru de 0,5 mm in diametru.
Am trecut la masurarea caroseriei, inaltime si latime, si mi-am confectionat un dispozitiv pe care sa indoi viitoarele bare pentru a da forma necesara pregatind in acelasi timp restul de materiale si scule. Ce a iesit se vede in fotografii...


Montajul vergilor este simplu. Pe exteriorul lazii camionului cu Picatura. Lipirea este foarte buna si adezivul nu ataca plasticul modelului decat atat cat este necesar pentru o lipire buna.



Prelata, datorita scarii de proportii si urmand exemplul altor modelisti, am hotarat sa o fac din servetel fin din hartie.
Procedeul este foarte simplu. Se muleaza servetelul pe obiectul care trebuie imbracat, in cazul nostru vergile de sustinere, se mentine in pozitie si se picura apa deasupra. Dupa un timp, cateva minute, servetelul ia forma dorita si si-o pastreaza fara probleme.
Prelata este confectionata din doua bucati de servetel. Una pentru partea frontala si una ce imbraca partea de sus si lateralele.
Am dorit sa nu acopar toate vergile si atunci pe ultima nu am tras prelata ci am indoit-o ca si cum ar fi fost trasa spre fata pentru a putea descarca incarcatura.


Drept incarcatura pentru camion am folosit, dintr-un kit cu accesorii, doua butoaie si o anvelopa de tractor.
Putina uzura pe masina si prelata si modelul este gata sa isi ia locul pe macheta cu trenulete electrice.
Sunt sigur ca ii sta bine intr-un depozit la descarcat sau pus pe o sosea.




De lucru ar mai fi, atat la camion cat si la prelata.
Camionul are farurile prost pozitionate, parbrizul si geamurile laterale prea groase, ii lipsesc stergatoarele de parbriz si numerele de inmatriculare iar rotile au nevoie de cateva modificari pentru a arata cum trebuie. Barele de sustinere ale prelatei necesita vopsire.

Prelata ar trebui sa fie putin scurtata pe laterale si sa primeasca o banda continua, tiv de intarire si, daca se poate, ar trebui imitat snurul de legare.

Deoarece pentru moment a fost doar un exercitiu ramane asa.
Cand am sa ma hotarasc sa-i gasesc un loc pe macheta am sa trec la completarea si modificarea conform celor de mai sus.
Pana atunci o comparatie intre ce a fost si cum a ajuns camionul dupa interventii.


. inapoi la ACCESORII MACHETE
Text: LDH
Editare: FloS
Foto: LDH


Free Blog Counter