Textele, fotografiile si planurile din aceste pagini sunt rezultatul a foarte multe ore de munca. Pot fi utilizate exclusiv pentru uz personal iar pentru folosirea in alte scopuri va rog sa ne contactati.

Castelul de apa de la Lipanesti

inapoi la PRIETENI MODELISTI / Cosmin Pasat

Dupa o plimbare la Jiblea a celor de la Clubul Sportiv al Modelistilor Feroviari din Bucuresti am avut ocazia sa vad o multime de fotografii cu realizarile ing. Elie Radu.
Copilaria mi-a fost leganata de personalul Craiova-Calafat cand mergeam in vacante la bunici pe linia realizata de Elie Radu prin excelenta.

De aici preferinta pentru cladirile de caramida aparenta cu reborduri din piatra sau beton.

Dorind sa creez o atmosfera C.F.R. pe diorama, am inceput cu ce mi-a fost mai la indemana si anume castelul de apa de la Lipanesti ale caror planuri pentru scara 1:87 erau disponibile.

Castelul de apa se afla intr-o excelenta stare de conservare, ca de altfel multe cladiri de pe linia Ploiesti – Valenii de Munte. Prezentarea acestei linii cu statiile si constructiile aferente http://modelism-feroviar.blogspot.com/2008/05/ploiesti-valenii-de-munte-maneciu-i.html



Cu ajutorul lui Dorel (LDH), care mi-a furnizat schitele preliminare


si mai tarziu schitele pdf la 1:87, am trecut la constructia propriu-zisa.

Debitarea celor 8 fatade din caramida


este urmata de gaurirea acestora pentru aerisiri , ferestre si usa.


Cu ajutorul benzii adezive de hartie fixex toate fatadele si lipesc cu adeziv Revell



Ferestrele sunt realizate din plastic transparent moale pe care am zgariat ramele si apoi le-am evidentiat cu un marker negru


Urmeaza decorarea corpului principal cu benzi de carton alb de 1 mm in vederea realizarii structurii de beton.





Dupa ceva bataie de cap am gasit, in sfarsit, din ce sa fac betonul in jurul aerisirilor…saibe M5


Baza inferioara a rezervorului de apa este realizata din acelasi carton de 1 mm.
Doua octogoane suprapuse si centrate pe care sunt aplicate “bordurile” din lemn de balsa 2 x2 mm. Octogonul mic serveste de ghidaj la suprapunerea bazei pe corpul principal.



Rezervorul este confectionat din imitatie tigla scara N. Partea plana a plasticului. Altceva nu am avut la indemana pe moment. Pe interior se poate observa o “umplutura” din polistiren extrudat pentru a preveni deformarea constructiei in timpul lucrului. Acelasi mod de lucru fiind aplicat si la corpul principal.Urmeaza un strat de vopsea alba pentru a vedea eventualele defecte.



Structura de beton este realizata prin aceeasi metoda ca la corpul principal. De data asta cartonul este de 0,5 mm taiat la ghilotina scolara.



Acoperisul este realizat din carton de 1 mm. Baza fiind din doua octogoane. Unul avand rol de ghidaj peste care am lipit nervurile care vor sustine acoperisul. Ulterior va fi “acoperit“ cu fasii de banda adeziva de hartie vopsita in negru care v-a imita cartonul asfaltat.



Montez provizoriu corpul, rezervorul si acoperisul, in vederea retusarii. Din aracet si vopsea alba am facut un chit cu care am inlaturat lufturile. Bun chitul deoarece in acelasi timp lipeste


Pentru baza castelului am ales polistirenul extrudat. Fiind de 20 mm grosime l-am taiat corespunzator la cei 10 mm necesari. Peste am aplicat un octogon printat si gata baza castelului urmand sa confectionez usa, scara, teava pompei.



Din acelasi carton alb de 1 mm am facut si structurile de beton verticale de la baza. Am vopsit cu alb, turnul fiind complet.



Consolele le-am relizat din lemn de balsa 2x2 mm, taiat la cote si vopsite in alb, iar la final retusate cu acelasi chit din aracet si vopsea alba.



Usa a trebuit sa o fac din metal evidentiind diagonalele specifice pentru intarire. Material tabla de la o cutie de bere a fost foarte folositoare. A fost taiata la cote si slefuita corespunzator. Apasand usor cu lama unui cutter am reusit sa obtin diagonalele, efect usor estompat de vopseaua verde.







Text: Cosmin Pasat (Cosmin78)
Editare: FloS
Foto: Cosmin Pasat (Cosmin78) si LDH


Free Blog Counter