Textele, fotografiile si planurile din aceste pagini sunt rezultatul a foarte multe ore de munca. Pot fi utilizate exclusiv pentru uz personal iar pentru folosirea in alte scopuri va rog sa ne contactati.

Decizia ( II )

. inapoi la ATELIER
continuare la: Decizia ( I )

Se pare ca am starnit apele, in sensul bun al cuvantului, si confratii modelisti au sarit in ajutor.
Avand la indemana informatiile date de PDI printre care si o frumoasa fotografie cu modelul real aflata in josul paginii la adresa de mai jos:

http://www.fortunecity.com/uproar/picture/717/BUESSING/1914/fross.htm

beneficiind de cateva desene semnate PDI, desene asemanatoare cu ale mele de parca ne-am fi vorbit dar facute in perioade diferite, si realizarile lui din rasina:

cutia drezinei …




… sasiul si traversele port tampoane


… si urmare a unei discutii pe tema DMC-ului Bussing, avuta tot cu impricinatul PDI, discutie in care am cazut de acord ca desi amandoua caroseriile sunt de Bussing nu este una si aceiasi masina m-am hotarat sa intervin asupra modelului meu pentru a-l aduce cat mai aproape de original.

Trebuie intervenit la capota motorului, lateralele acesteia trebuie sa fie in acelasi plan cu usile laterale ale cabinei.

O fotografie a aceluiasi PDI spune tot despre formele cabinei si capotei motor


Putem compara si desenele daca dorim ca greu nu este...




Greu de facut modificarile? ... nu pare a fi, cu atat mai mult cu cat trebuie adaugat material si nu inlaturat.
Greselile de incarcare pot fi usor corectate prin pilire.

Rezumand:
Ideea este ca atunci cand finalizam partea laterala a cabinei, usa, sa fie un plan continu cu laterala capotei motorului pana la radiator.

Pare usor dar nu prea este.
Am stat in cumpana ce sa fac si, mai ales, cum sa fac.

Lateralele capotei motor are basoreliefuri ce reprezinta fantele pentru circulatia aerului


Cabina este integral metalica, evident cu exceptia geamurilor.

Sigur daca as fi adaugat direct material nu as fi reusit sa creez o suprafata fara goluri, lufturi, asa ca “decizia” a fost de “radere” a basoreliefurilor prin pilire.



Munca “mecanizata manual” ce trebuie facuta cu atentie.

Cabina, facuta din zamac, este ascultatoare dar se pare ca matrita este o matrita veche avand in vedere ca nu prea sunt plane suprafetele.

Pana la urma mi-a reusit sa “scap” de basoleriefurile lateralelor capotei motor si sa obtin ceva cat de cat plan si … mai ales stralucitor …



… ce arata destul de bine pus pe sasiu si asezat pe linii …


Daaa … a trebuit sa-i pun un sabot de franare.
Fara motor si fara frane orice este posibil.

Atat pentru episodul acesta dar …
(va urma)
. inapoi la ATELIER
Text: LDH
Editare: FloS
Foto: LDH
Desene: PDI, LDH


Free Blog Counter