Textele, fotografiile si planurile din aceste pagini sunt rezultatul a foarte multe ore de munca. Pot fi utilizate exclusiv pentru uz personal iar pentru folosirea in alte scopuri va rog sa ne contactati.

SULZER 060 DA


Locomotiva CFR 2,100hp Co-Co


De cand m-a prins microbul modelismului feroviar, la sfarsitul anului trecut, mi s-a lipit de suflet ideea de a avea (sau mai precis a construi) un model la scara 1:87 (HO) a lui 060-DA. Si pe buna dreptate – era locomotiva copilariei mele, cea care pe linii electrificate sau nu, tragea din greu trenuri de marfa sau persoane; duduind, scuipand nori de ulei ars cand ambala; pentru mine parea vie. Privind acum retrospectiv, probabil asa priveau cei cu o generatie in urma maiestuoasele locomotive cu abur. Mai mult ca noi, care le-am vazut poate doar in filme, sau garate prin oarecare depou…

Deci un model la 1:87?

Bun; primul lucru de care e nevoie, sunt planurile de lucru. Prin amabilitatea unor tovarasi de “viciu”, am primit diverse poze, planuri scanate ale locomotivei si ale unor componente, e.t.c., am cautat pe net informatii relevante .
Urmatorul pas era, pentru mine, sa-mi clarific ceea ce aveam in gand si in consecinta sa desenez niste planuri care sa constituie un ghid in realizarea modelului.
Mai departe de pasul asta nu am ajuns deocamdata. Dar in ideea ca vin in intampinarea unor iubitori ai modelismului feroviar si a batranei - de acum; dar frumoasei elvetience, m-am decis sa le pun la vedere, in paginile “Modelism-ului feroviar”.
Fac precizarea ca nu se doresc a fi niste desene de uzina; nu sunt nici complete, nici perfecte in acest sens. Sunt doar un ajutor pentru cei ce doresc realizarea unui model la scara 1:87; si sper ca initiativa mea, ca si a altora, sa constituie un imbold pentru cei care la randul lor au realizat planuri de material feroviar.

Cateva cuvinte despre 060-DA

Pentru cei ce – ca si mine – fac prima oara “cunostinta” in sens tehnic si istoric cu 060-DA, voi prezenta succint cateva date biografice:

Proiectata si construita in 1959 de consortiul elvetian: Sulzer Brothers, Winterthur; Brown Boveri & Co, Baden and the Swiss Locomotive and Machine Works (SLM), Winterthur, in baza comenzii lansate de Romania in 1956.

Date principale:
Lungimea peste tampoane – 17000 mm;
Latimea maxima a cutiei – 3000 mm;
Inaltimea maxima peste nss. – 4272 mm;
Distanta intre pivoti – 9000 mm;
Ampatamentul boghiului – 4100 mm;
Diametrul rotii (nou) – 1100 mm;
Masa cu 2/3 provizii – 114 t;
Sarcina pe osie – 19 t;
Forta de tractiune la pornire – 32000 kgf;
Puterea UIC – 2100 CP (1546 kW);
Viteza maxima – 100/120 km/h;
Unitatea propulsoare: Diesel Sulzer model 12 LDA 28
2100 CP la turatia nominala de 750 rotatii/minut
12 cilindri amplasati in doua linii paralele si doi arbori cotiti
Tractiunea: diesel-electrica - curent continuu:
generator principal, P = 2400 kVA la 1080 rotatii/minut
6 motoare de tractiune semisuspendate de curent continuu .

Pentru doritorii de amanunte, atasez link-urile site-urilor (de pe care - de altfel - sunt luate si datele prezentate mai sus):

http://www.derbysulzers.com/cfr2100.html
http://www.cfr.ro/JF/romana/2001_2/loc_diesel.htm
http://cfr.stfp.net/

PLANURI

Vederi si Sectiune


Detalii Boghiu si Sasiu

Pentru a fi siguri ca puteti descarca fara probleme PDF-urile acestea sunt disponibile pe doua servere...

PDF 1 - Server 1 - Server 2
PDF 2 - Server 1 - Server 2



Text: Mihai Mastacaneanu (NapierDeltic)
Editare: FloS
Desene: Mihai Mastacaneanu (NapierDeltic)


Free Blog Counter