Textele, fotografiile si planurile din aceste pagini sunt rezultatul a foarte multe ore de munca. Pot fi utilizate exclusiv pentru uz personal iar pentru folosirea in alte scopuri va rog sa ne contactati.

Statie incarcare piatra

a. inapoi la ATELIER

Macheta 1:120 (TT) pe langa linii si relief are nevoie de cladiri.
Conform temei pe macheta trebuie sa existe o cariera de piatra si cladirile aferente.

Cariera am realizat-o dar oricat am cautat la producatori nu am gasit tipul de cladire de care aveam nevoie. Statia de incarcat piatra este o combinatie de concasor cu sortare si livrare.

Singura solutie ramasa era realizarea cladirii de la zero din materialele avute la indemana.
Statia reala este o constructie din lemn.

Am plecat de la o schita cotata.


Materiale si scule: cartoane de diferite tipuri, adeziv pentru hartie, aracet, liniar si creion.


Prima operatie a fost trasarea si debitarea peretilor din carton.
Inainte de decupare am trasat cu ajutorul caterului liniile ce vor imita scandurile panourilor peretilor iar cu ajutorul “taieteilor” taiati din coperta de dosar din carton am reprezentat elementele de rezistenta ale peretilor.
Imbinarea cu ajutorul adezivului pentru carton si hartie “Kores” ce are proprietate de a se intari destul de repede



Asamblarea peretilor si acoperisului au decurs in conditii foarte bune …



… fapt care m-a determinat sa pun cladirea pe macheta si sa fac cateva fotografii pentru a-mi da seama daca se incadreaza bine in peisaj.



Am readus cladirea pe planseta de lucru si am inceput confectionarea si montarea altor detalii tot din carton.
Jgheaburile pentru incarcarea vagoanelor


Cladirea anexa, o magazie pentru muncitori, scara de acces si gura de ventilare de pe acoperis


O verificare a inaltimii jgheaburilor de descarcare



Dupa completarea detaliilor a urmat o imbatranire a cladirii cu pigmenti de la Noch prin care sa scot in evidenta uzura lemnului, datorata trecerii timpului, si urmele caracteristice de praf de piatra.

Montajul pe macheta, balastarea platformelor din jurul cladirii si “plantarea” provizorie a catorva pomi pentru intregirea peisajului




. inapoi la ATELIER
Text: LDH
Editare: FloS
Foto: LDH



Free Blog Counter