Textele, fotografiile si planurile din aceste pagini sunt rezultatul a foarte multe ore de munca. Pot fi utilizate exclusiv pentru uz personal iar pentru folosirea in alte scopuri va rog sa ne contactati.

Modul 1:87 (HO) ( I )


Capitolul I - Scurta istorie

Iata ca m-am apucat iar de facut module de diorama.
Prin iarna lui 2005, mai precis in Decembrie, m-a mai apucat pe mine o febra de construit diorama HO. Avea un modul principal de 1,60x1,2m, completat de alte 3 module mai mici. In total, aceste module puse cap la cap, dadeau nastere unei “diorame” de cca 2,5x1,6m.
La momentul respectiv, aliniasem toate liniile, macazele si terasamentul. Trebuia doar sa pun iarba, vegetatie, casute, etc. Folosisem linii Piko, Mehano, Lima, Pilz (deh! ce aveam si eu prin gospodarie).
Tin minte ca blatul de OSB l-am carat cu mana, singur, de la Bricostore Orhideea.
Din motive mai mult sau mai putin obiective din viitoarea macheta, diorama fiind desfiintata, au supravietuit doar cele 3 module mai mici:


Intre timp am strans materiale (linii, macaze, terasament, pomisori, casute, etc) in speranta ca intr-o buna zi o sa construiesc o noua diorama sau macar un modul mai mic.

In anul de gratie 2008, mai precis acum vreo 2 luni, ce mi-am zis eu: hai sa ne apucam sa facem un modul 1:87 (H0) dar de data asta am zis sa-l fac un pic mai cu…cap.

Asa ca inspirat de schema Garii Lipanesti a lui Dorel Dumitru-LDH, am purces la treaba.

M-am dus la Mr.Bricolage Vitan si am “ochit “ un blat de lemn de brad de 1,20x0,6m plus cateva “scandurici de brad” cu care sa fac un “brau” la blat.

Acestea fiind spuse, odata ajuns acasa, am purces la treaba.
Am hotarat ca pe acest modul voi folosi sina flexibila Piko de 2,5mm si macaze: Tillig Standard si Peco Streamline.



Pe post de terasament am folosit terasament fara pietris de la Noch, cod 95952.
Terasamentul este un mix de mai multe nuante de pietris de la Noch:


Terasamentul de la Noch l-am lipit de blat cu aracet, pe terasament am lipit linia si macazele tot cu …aracet.




Atunci cand am lipit sina de terasament cu aracet, ca sa nu se ridice sina, am fixat-o cu “pioneze de birou”.


Liniile puse (se observa aracetul + pionezele intre linii)



pietrisul pus



Bineinteles ca nu puteam lasa nevopsita sina asa ca, pentru a o “ruginii” am folosit vopsea Revell mat 83.




Text: Marius Partene (sesamcave)
Editare: FloS
Foto: Marius Partene (sesamcave)


Free Blog Counter