Textele, fotografiile si planurile din aceste pagini sunt rezultatul a foarte multe ore de munca. Pot fi utilizate exclusiv pentru uz personal iar pentru folosirea in alte scopuri va rog sa ne contactati.

BR 64-297 DB, ROCO, “Putina uzura”


De curand a sosit pe liniile mele o "veterana", BR 64-297 DB, locomotiva-tender pentru trenurile de pasageri, marca Roco, nou-nouta si curata, stralucitoare as putea spune.

Modelul este detaliat. Calitatea executiei nu lasa loc de indoiala.

I-am schimbat cuplele, echipand-o cu cuple scurte, am montat accesoriile care se gaseau in cutie.





...i-am pus si pe nea Gica si ajutorul


Cum unei "batrane doamne" nu ii sade bine asa de curata, m-am gandit sa incerc sa ii redau prin patinare, "culoarea naturala”.

Deci, la treaba!

Mi-am ales materialele necesare: pensule mici, pensule mari, recipiente pentru amestec de vopsea, pipeta, vopsele si diluant de la Revell.


De data aceasta am folosit vopsele enamel, insa, datorita faptului ca noile modele de la Roco au plasticul colorat, in masa, din turnare si este atacat de diluanti si vopsele diluate, voi schimba vopselele pe viitor cu pigmenti sau acrilice care nu au impact negativ asupra materialului.

Am inceput prin aplicarea unui strat primar de "praf", obtinut din culorile maro mat, cod 83 si 84, cu o pensula mare si uscata.

Am luat o cantitate foarte mica de vopsea si prin tamponare usoara pe suprafata cazanului, domurilor, pe usa de vizitare a cutiei de fum, pe partile anterioare ale cilindrilor, am "depus" un prim strat care pentru inceput matuieste modelul si pregateste "terenul" pentru celelalte straturi de patina.




Cu aceiasi tehnica a pensulei uscate am inceput sa innegresc rotile, sasiul, rezervoarele de aer, tampoanele, etc., suprafetele care inevitabil se innegresc in timp.



Dupa o prima sesiune...



...modelul trebuie protejat de praf, scame, mizerie etc.

In primele ore dupa vopsire l-am pus intr-o cutie de plexiglas...


...si l-am lasat sa se usuce.

Dupa uscare...



...am trecut la adaugarea urmatorului strat de "mizerie".

De data asta amestecand un pic de verde in maroul mat si obtinand diferite nuante.
Scarile, rotile si sasiul au fost innegrite iarasi pana cand m-am declarat satisfacut.
Cu putin alb, tot cu pensula uscata, am tamponat superficial pe lateralele rezervoarelor de apa imitant astfel depunerile de calcar.
Iarasi la uscat....

Si cum unui "cal de fier" ii trebuie "ovaz" de calitate, am decis sa-mi alimentez naravasul cu un pic de "huila" de calitatea intai.
Cu primul prilej pe care l-am avut, am saracit forja de la serviciu de o bucatica de carbune...


...pe care am maruntit-o la granulatia necesara.


Peste imitatia de carbune din tenderul locomotivei am pus cu pipeta cateva picaturi de aracet diluat cu apa.


am adaugat carbune maruntit


am lasat sa cada cativa carbuni pe pasarela


Cum carbunele maruntit era din belsug am "alimentat" si alte locomotive.


Dupa uscare am montat accesoriile demontate in prealabil, din precautie, pentru a nu fi afectate in timpul patinarii.

In felul acesta am incercat sa dau o nota de realism acestei locomotive (si nu numai)....







Oare am reusit?

Pe curand!

Text: Cosmin Pasat (Cosmin78)
Editare: FloS
Foto: Cosmin Pasat (Cosmin78)


Free Blog Counter