Textele, fotografiile si planurile din aceste pagini sunt rezultatul a foarte multe ore de munca. Pot fi utilizate exclusiv pentru uz personal iar pentru folosirea in alte scopuri va rog sa ne contactati.

Vagon cu lemne

. inapoi la ATELIER

Un vagon Ep.I, K.Bay.Sts.B, este frumos prin definitie si arata foarte bine scos direct din cutie si integrat intr-o garnitura.
Daca i se mai adauga si o incarcatura de lemne arata si mai bine.

Vagonul este un Marklin la care au fost schimbate rotile originale cu roti, tot cu spite, de la Trix.

Materialul de baza pentru realizarea incarcaturii de busteni o constituie crengute de vita de vie.
Am ales vita de vie deoarece “scoarta” subtire a acestora este texturata si chiar daca se inlatura accidental “trunchiul” este tot texturat.
Textura ajuta foarte mult atunci cand aplicam pigmentii pentru a da diferite nuante tulpinii.
Ideea a fost de a realiza o incarcatura cu busteni care, pana sa fie transportati, au stat ceva vreme la cheremul intemperiilor.

Sculele si adezivii comuni, un cutter, aracet pentru parchet – ramane transparent dupa aplicare, pigmenti de la Noch.
Prima operatie a fost taierea la dimensiunea gabaritului vagonului a “trunchiurilor” de vita de vie.

Pentru a da o nota aparte vagonului si incarcaturii, pe langa montantii laterali ai vagonului, din plicul cu accesorii, m-am gandit ca ar arata deosebit daca trunchiurile de copaci ar fi legate cu doua lanturi.
Lant la scara 1/87 cam greu de gasit dar nu imposibil.

Incarcatura pusa de proba in vagon cu lanturile peste...


Adaugarea montantilor laterali la vagon...


Dupa ce m-am dumirit cum trebuie facut aranjamentul lemnelor pentru a incapea in cutia vagonului si a avea o forma cat de cat piramidala, cu ajutorul benzii dublu adezive am facut “montajul” si am lipit lemnele intre ele.


A urmat aplicarea pigmentilor de la Noch pentru a evidentia trecerea timpului peste “busteni”, fixarea lantului si lipirea a doi suporti din carton sub lemne ca acestea sa nu stea direct pe podeaua vagonului intr-o pozitie oarecare din cauza lantului de legare.


Rezultatul nu este spectaculos dar da o nota aparte vagonului ce poate fi incadrat intr-o garnitura Ep.I.


. inapoi la ATELIER
Text: LDH
Editare: FloS
Foto: LDH



Free Blog Counter