Textele, fotografiile si planurile din aceste pagini sunt rezultatul a foarte multe ore de munca. Pot fi utilizate exclusiv pentru uz personal iar pentru folosirea in alte scopuri va rog sa ne contactati.

Modul 1:87 (HO) ( III )

continuare la: Modul 1:87 (HO) ( II )

Peronul

Deoarece atunci cand am pus liniile nu am tinut cont de distanta dintre ele, off NEM, off, si nu puteam monta un peron din kit, cumparat din comert, a trebuit sa adaptez si sa modific din mers.
De unde se vede ca este bine ca, inainte de a te apuca de lucru, sa gandesti ce urmeaza sa faci si mai ales cum si, cum bine zice LDH, pune totul pe hartie deoarece, chiar daca ai o memorie foarte buna, sigur uiti pe parcurs mai ales daca intampini dificultati in executie.

Asa ca, avand lectia invatata, mai bine mai tarziu decat deloc, am incercat sa improvizez ceva ce sa semene cu un peron.
Am cumparat de la Auhagen “margini de peron” …


… am adus la nivel peronul, luand in calcul inaltimea sinei, si am folosit lemn de balsa, gros de 2 mm, pe care am lipit marginile de peron …


Pe aceste margini, am montat lemnul de balsa de 2mm si ...

Voila! peronul...



De mentionat ca aceste margini sunt foarte flexibile existand astfel posibilitatea de a le modela.

Pentru a putea taia lemnul de balsa intr-un mod acceptabil m-am folosit de un suport de taiat “OLFA”, merci LDH de idee!!!


Actionari macaze

Pentru macaze am folosit actionari de la Conrad.
Sunt ieftine. Circa 9Euro/buc (transport inclus)



Actionarile se pot monta sub blat (unterflur weichen antrieb) si sunt bazate pe electromagneti ce fac un zgomot specific “click-clack”.

Caracteristici:
- intrerupere la capat de cursa
-se pot lega in cascada
-au capacitatea de a polariza un macaz de tip electrofrog
-poti lega un bec/led care sa aiba functia de “martor”—in momentul cand schimbi macazul ,acel bec/led sa-ti indice daca macazul chiar s-a schimbat sau nu.
-din fabrica vin impreunca cu 2 sarme otelite de grosimi diferite

Singura problema este montarea sarmei otelite de actionare.
Deoarece nu statea ferm am ales s-o lipesc definitiv cu “Poxipol”



Iluminare depozit + gara Faller

Dupa ce am “asigurat” macazele am purces la iluminarea depozitului “Faller”.
Am lipit pe interiorul acoperisului un led ”warmwhite” luat de la Costel2007 …



La gara am procedat la fel folosind 3 leduri “warmwhite”.
Ca sa stea mai bine, ledurile, le-am fixat cu “Poxipol” pe niste resturi de culee ramase de la kiturile “Faller”. Aceste “bete impanate“ cu leduri le-am montat in interiorul casutelor cu “Poxipol” …



… ca lumina sa nu mai”evedeze” am taiat + lipit fasii de “isolierband” de culoare neagra …


… rezultatul …

La peron, ca sa-i dau o culoare de “ciment”, am folosit vopsea enamel Humbrol 166



Nu s-a uscat bine…cimentul ca au si aparut cateva banci de la “Busch” + niste calatori obositi de la “Preiser”


… oare azi cat o mai fi barilul de petrol???


Pe o bancuta stau un tanar visator … la stele si un cuplu de “tinerei” …


Bancuta din poza de mai sus este realizata prin “fotodecupaj” in “Atelierele MINITECHNIK”. Bancuta are TOATE decupajele de 0,2 mm diametru.



Tot pe peron si-a facut aparitia impiegatul de miscare (este de la Viessmann iar mana i se misca ”sus-jos” fiind actionata de un servomecanism.)



Pentru acoperirea golurilor am folosit chit “Plasto” de la “Revell”


Dupa vopsirea cu “ciment” + slefuirea cu un smirghel de 600 …


… la depozit s-au si descarcat repede niscaiva cutii si alte lucruri



Personajele sunt de la “Preiser” si de la “Merten”.
Ustensilele sunt de la “Faller” iar incarcatura + cutii + bagaje de la “Auhagen”.

Piatra cubica

Este de la Noch la fel ca soseaua autoadeziva



Ca sa aduc la nivel depozitul cu blatul am folosit o bucata de lemn de balsa de 2 mm pe care l-am lipit cu adeziv “Bison Hobby”:



Pentru ca se tot “ridica” l-am pus la presat cu ajutorul unor carti …



… adica … “Ai carte ai parte!”

Zona depozitului cu piatra cubica (in relief !!!) …



… soseaua …



… masinutele sunt 1:87, of course !!!

Am facut o trecere la nivel care face legatura intre depozit si peron



Am folosit lemn de balsa de 2 mm grosime.

Urmeaza vopsitul dar … nu stiu in ce culoare …

Tot asa am lipit o bucata de terasament Noch langa depozitul garii si l-am fixat cu pioneze de birou



Terminand eu toate acestea am inceput sa fac “completari” …



… “injectii” cu aracet …



… langa sosea o linie de expozitie …



Am folosit 2 sine Fleischmann Brass + 1 capat de linei Piko pe care le-am lipit direct pe blat cu aracet Moment . Am pus pietris si …



Cam atat pentru azi !
In avanpremiera, va arata ce copaci au crescut la mine in casa



Daca ar putea fi asa si in viata reala nu am mai duce lipsa de are curat


Despre pomi, tufisuri si alte ierburi voi vorbi in episodul urmator.

(HO…HO…HO…si N…N…N …dragii mosului!!!)

(Va urma)


Text: Marius Partene (sesamcave)
Editare: FloS
Foto: Marius Partene (sesamcave)


Free Blog Counter