O prezenta nelipsita din peisajul statiilor indiferent de marimea acestora sau rangul liniei pe care sunt amplasate.
Sunt amplasate, in general, in apropierea portii de gabarit si a podului bascula
(cantare CF) pe aceiasi parte cu cladirea statiei (Calafat) sau vis-a-vis (Jiblea, Merisani)
in functie si de drumurile de acces.
Ca admirator al Ep.II feroviare este normal sa ma opresc la constructii mai vechi care au alt farmec decat actualele depozite din beton.
Din punct de vedere constructiv erau realizari din lemn, combinatie de lemn si caramida sau numai caramida. In acest ultim caz, zidaria era din caramida aparenta iar detaliile erau in ton cu detaliile celorlalte constructii din statie.
Puteau avea una sau doua incaperi. In cazul in care era compartimentat una dintre incaperi era destinata biroului sau birourilor iar peretele despartitor era realizat din zidari de caramida ranforsata cu grinzi orizontale, verticale si transversale din lemn.
Interesante sunt fundatiile acestor cladiri din zidarie de caramida iar rezistenta planseului din sina de cale ferata in combinatie cu lemn.
Modelul propus se incadreaza in varianta clasica din lemn si acoperis invelit cu tigla sau tabla.
Ca materiale pentru realizare recomand balsa pentru pereti si acoperis sau placaj, polistiren extrudat pentru zidarii iar pentru invelitoare banda adeziva din hartie.

PDF 1 - Server 1 - Server 2
PDF 2 - Server 1 - Server 2
Text: LDH
Editare: FloS
Desen: LDH