Textele, fotografiile si planurile din aceste pagini sunt rezultatul a foarte multe ore de munca. Pot fi utilizate exclusiv pentru uz personal iar pentru folosirea in alte scopuri va rog sa ne contactati.

Automotorul dublu MALAXA 78-1000

. inapoi la PLANURI / Material rulant

Nu cred ca este cineva care sa nu fi fost fascinat de frumusetea formelor automotorului dublu pe boghiuri Malaxa.

La vremea lui era unul dintre cele mai moderne atat prin formele indraznete cat si prin echipare.
Rod al imaginatiei lui Niculae Malaxa, completat extraordinar de catre arhitectul Horia Cranga si ingineri de certa valoare ai uzinelor, automotorul dublu ce a facut primele teste in 1940 este etalonul generatiei de automotoare romanesti.
Cele doua boghiuri de la extremitati erau echipate cu motoare Ganz montate direct pe acestea pentru a diminua vibratiile transmise caroseriei.
Impartit in doua clase, conform uzantelor vremii, clasa a II-a (actuala cl. I) si clasa a III-a (actuala cl. a II-a) automotorul cu vagoanele lui salon avea in dotare un bar si un compartiment pentru bagaje.
Incalzirea era asigurata cu soba si boiler de apa calda.
Punctul forte, la care se adauga viteza de deplasare de 110 Km/h, il constituie salonul de cl. a II-a ce are fotoliile acoperite cu plus si tetiere albe cu sigla CFR precum si aerul conditionat.
Ca o noutate sistemul de cuplare era automat.
Vagoanele puteau circula si singure fiind dotate cu lanterne de culoare rosie pe panoul cu burduful de intercomunicatie.

Indragostit fiind de aceste masini si dorindu-mi o macheta la scara am incercat sa ma documentez cat se poate de bine ajutat fiind de colegi modelisti sau pasionati de istoria CFR: Catalin, George, Dorin, Romrail, CristiCFR, PDI.
La PDI am vazut prima macheta la scara 1:87 a automotorului dublu.

Inarmat cu un bagaj de date am incercat sa pun pe hartie, pentru moment, doua desene de ansamblu ale automotorului.
Mai este mult de lucru pentru definitivarea desenelor dar sper sa le duc la bun sfarsit si sa trec la executie.
Cotele sunt in milimetri pentru scara 1:87.

Vagonul Motor 1008


Cateva imagini surprinse de catre Pit Cristian (CristiCFR) cu noua infatisare a acestor
automotoare:

78-1017 + 78-1019 in statia Aradul Nou


Bordul


Detaliu cu burduful de intercomunicare intre vagoane


Interiorul


Cutia de viteze


Malaxa 78 - 1007


Pentru a fi siguri ca puteti descarca fara probleme PDF-urile acestea sunt disponibile pe doua servere...

PDF 1 - Server 1 - Server 2
PDF 2 - Server 1 - Server 2


. inapoi la PLANURI / Material rulant
Text: LDH
Editare: FloS
Desen: LDH
Foto: CristiCFR

Free Blog Counter